· 

BELTANE

SABBAT

BELTANE

The Beltane Sabbat is a minor sabbat and is celebrated between the night of April 30 and May 1, or the day halfway between the Spring Equinox and the Summer Solstice. This sabbat, together with that of Samhain, is the most important sabbat of the Celtic Year since they both mark the change of season by dividing the year into a bright and dark phase. Beltane is the maximum expression of nature's creativity, a symbol of fertility, abundance and love. The Sun and the Moon symbolically unite in marriage making life explode! On this day the power of nature is celebrated, hoping for fertility in the world. From this sabbat, until the summer solstice, the light phase is celebrated, full of energies and a propitious period for unions. Traditionally, bonfires are lit to drive away negativity and ensure prosperity.

How to decorate the outer perimeter of the circle and the altar:

It is used to decorate it with hawthorn, wild flowers, seasonal fruit, bottles of beer, and various types of sweets. The color is the dark green.

 

Color of Beltane: dark green

Il Sabbat di Beltane è un sabbat minore e viene festeggiato tra la notte del 30 aprile e il 1 maggio, ovvero il giorno posto a metà fra l'Equinozio di Primavera ed il Solstizio d'Estate. Questo sabbat, assieme a quello di Samhain, è il sabbat più importante dell'anno celtico dato che entrambi marcano il cambio di stagione dividendo l'anno in una fase luminosa ed in una fase buia. Beltane è l'espressione massima della creatività della natura, simbolo di fertilità, abbondanza e amore. Il Sole e la Luna si uniscono simbolicamente in nozze facendo esplodere la vita! In questo giorno si celebra il potere della natura, auspicando la fertilità nel mondo. Da questo sabbat, sino al solstizio estivo, viene celebrata la fase di luce, piena di energie e periodo propizio per le unioni. Tradizionalmente vengono accesi dei falò per scacciare la negatività e garantire la prosperità.

Come decorare il perimetro esterno del cerchio e l'altare:

Si usa per addobarlo con biancospino, fiori di campo, frutta di stagione, bottiglie di birra e vari tipi di dolci. Il colore è il verde scuro.

 

Colore di Beltane: verde scuro


Write a comment

Comments: 0